pesa

SKŁADY PIĘTROWE

Piętrowe składy Push-Pull PESA Bydgoszcz SA są pierwszymi pojazdami kolejowymi tego typu wyprodukowanymi przez polskiego producenta. Przeznaczone są głównie do obsługi aglomeracji miejskich o dużych potokach pasażerów. W podstawowej konfiguracji Push-Pull składa się z lokomotywy elektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i do 6 piętrowych wagonów środkowych. Składem podróżować może jednocześnie ok. 1700 pasażerów.

Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością eksploatacyjną do 160 km/h. Oba typy wagonów wyróżniają się nowoczesnym designem, przyjaznym, przestronnym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, bezprzewodowy Internet, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz monitoring gwarantujący bezpieczeństwo podróżnych. Zaprojektowane są jako dwupoziomowe, bezprzedziałowe, wagony drugiej klasy. W jednostkach sterowniczych znajdują się strefy dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową (spełniające wymogi TSI PRM) z częścią gastronomiczną, toaletami oraz wejściami wyposażonymi w platformy umożliwiające wjazd osobom na wózkach.

Pierwszym kontraktem zawartym przez PESA Bydgoszcz SA na dostawy pojazdów typu Push-Pull jest zamówienie spółki „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. na lokomotywy elektryczne, wagony środkowe i sterujące. PESA Bydgoszcz SA projektuje również piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego, aglomeracyjnego i pociągów klasy Intercity dla różnych przewoźników europejskich zarówno na tor 1425mm jak i 1520mm. Pojazdy te są przystosowane do jazdy z prędkością eksploatacyjną 160km/h do 200km/h. Mogą występować jako jedno- jak i wielonapięciowe. Projektowana rodzina pojazdów umożliwia konfigurację składów od 3 do 8 członowych o pojemności od 300-900 pasażerów na miejscach siedzących. Zespoły są przystosowane do obsługi peronów o wysokości od 380 mm przez 550 mm, 760 mm do 1000 mm. Pojazdy spełniają wymagania obowiązujących norm europejskich TSI.

Elektryczne zespoły wyróżniają się nowoczesnym designem, przyjaznym, przestronnym klimatyzowanym wnętrzem, wyposażonym m.in. w wygodne fotele w 1. i 2. klasie, bezprzewodowy Internet, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz monitoring gwarantujący bezpieczeństwo podróżnych. W pojazdach znajdują się strefy dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową, z częścią gastronomiczną, toaletami oraz wejściami wyposażonymi w platformy umożliwiające wjazd osobom na wózkach. Nie zapomniano również o strefach do transportu rowerów oraz dużego bagażu. Jak większość budowanych obecnie pojazdów, zespoły są wykonane modułowo, co pozwala z dużą swobodą kształtować wnętrze, w zależności od wymagań odbiorcy.