pesa

Modernizacje

Naprawy i modernizacje pojazdów, to ten segment działalności PESA Bydgoszcz SA, w której posiadamy kilkudziesięcioletnie doświadczenie. W ich efekcie oferujemy po modernizacji dziś wagony osobowe wszystkich rodzajów; nie wyłączając piętrowych, a także lokomotywy – zarówno dla przewozów pasażerskich, jak i towarowych. Tabor po takiej przebudowie może służyć użytkownikom przez kolejne kilkanaście lat.

Realizujemy zamówienia dla krajowych i zagranicznych przewoźników, dostosowując tabor do indywidualnych potrzeb klienta.

Priorytetami w dokonywanych przez nas naprawach i modernizacjach wagonów jest bezpieczeństwo oraz wysoki komfort podróżowania. Jesteśmy pierwszym polskim producentem, który jako standard we wszystkich oferowanych wagonach pasażerskich zaoferował: klimatyzację wnętrza, drzwi odskokowo-przesuwne, toalety próżniowe, wi-fi i nowoczesną informację pasażerską wraz z możliwością odtwarzania muzyki i filmów. Część wagonów zostało zmodernizowanych jako przyjazne osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych, spełniające normy TSI PRM.

Dbamy również o przewoźników, ułatwiając im bieżącą obsługę pojazdów poprzez zamontowany własny system diagnostyki online.

Wśród wagonów wyjeżdżających z PESA Bydgoszcz po modernizacjach i naprawach są:
– wagony przedziałowe i bezprzedziałowe – I i II klasy
– wagony barowe, restauracyjne
– sypialne oraz z miejscami do leżenia
– specjalne

Wykorzystując istniejące pudła wagonów, dostarczane do nas jako stare, mocno wysłużone długoletnim użytkowaniem, modernizujemy je, by ponownie mogły trafić na tory – w zupełnie nowym standardzie i designie wnętrza – z przeznaczeniem do dalszej kilkunastoletniej eksploatacji.

Jeszcze dłużej, bo co najmniej 25 lat służą użytkownikom zmodernizowane w PESA lokomotywy. Choć od wielu lat dokonujemy przeglądów i napraw lokomotyw spalinowych i elektrycznych wszelkich serii, to znaczącą pozycją w naszym portfelu zamówień są modernizacje. Podlegają im głównie układy napędowe.

Efektem jest wydłużenie żywotności silnika, obniżenie kosztów utrzymania o ok. 50 %, oszczędność w zużyciu paliwa o 15-25 %, dwukrotne obniżenie zużycia oleju silnikowego, zwiększenie przebiegów między naprawami, poprawa niezawodności pojazdu i warunków pracy maszynisty. Nowoczesne silniki spalinowe i prądnice montowane w zmodernizowanych lokomotywach dostarcza nam światowa czołówka producentów. Tu godzi się także podkreślić, że w wykonanych w ostatnich latach modernizacjach upowszechnialiśmy – jako jedna z pierwszych firm w Europie – ideę wieloagregatowości.

Głębokie modernizacje nie służą jednak wyłącznie właścicielom taboru, ale też pracownikom spędzającym w pojazdach najwięcej czasu – maszynistom. To dla ich komfortu pracy, a także w celu poprawy estetyki, gruntownej przebudowie poddajemy kabinę maszynisty.

Zobacz folder

wspolcz3 modernizacje2