pesa

DART

PesaDART to elektryczne zespoły trakcyjne klasy intercity nowej generacji, przeznaczone głównie do obsługi linii dalekobieżnych dla europejskich i światowych przewoźników. Ich konstrukcja i wyposażenie pozwalają podróżować z prędkością eksploatacyjną do 250km/h przy różnych napięciach zasilania: 1,5kV DC, 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC.

Jakość i solidność pojazdów zostały docenione przez największego polskiego przewoźnika – PKP Intercity, który zamówił 20 pojazdów w wersji ośmioczłonowej z przeznaczeniem do obsługi relacji dalekobieżnych.W pojazdach tych zastosowane są rozwiązania techniczne zapewniające najwyższy stopień bezpieczeństwa zarówno podróżnych oraz obsługi. Jako jedne z pierwszych zostaną poddane badaniom na zgodność z najnowszymi, restrykcyjnymi przepisami TSI LOK&PAS. Ponadto pojazdy są wyposażone w urządzenia bezpieczeństwa spełniające wymogi systemu ERTMS poziomu 2.

W PesaDART zastosowanych jest wiele rozwiązań proekologicznych. Dzięki zmniejszeniu masy ograniczone jest zużycie energii, co również wpływa na poprawę bilansu energetycznego pojazdu.PesaDART to pierwsze jednostki zapewniające łatwość przemieszczania się pasażerów dzięki zastosowaniu podłogi na jednej wysokości. Komfort podróżowania zapewniają wygodne siedzenia, a także wydzielenie przedsionków i zwiększona podziałka siedzeń w standardzie Intercity. Pasażerowie, dzięki urządzeniom wzmacniającym sygnał WiFi, mają możliwość pracy i dostępu do rozrywki podczas podróży. Zaprojektowany własny system informacji pasażerskiej i emisji reklam umożliwia pasażerom pozyskiwanie informacji o najważniejszych parametrach podróży. System monitoringu pozwala na obserwację i automatyczną rejestrację widoku ze strefy przed pojazdem, drzwi wejściowych, pracy pantografów i wnętrza przestrzeni pasażerskiej.

Pojazdy wyposażone są w część barową i kuchenną, jak też strefy do transportu rowerów i większych bagaży. Pojazd posiada pomieszczenie przeznaczone dla obsługi i do przewozu przesyłek ekspresowych. PesaDART są w pełni przystosowane do obsługi pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z normą TSI PRM.

Kabina maszynisty jest zaprojektowana nie tylko na podstawie wieloletnich doświadczeń PESA, a także doświadczeń maszynistów wielu operatorów nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych.